Petites coses. Petites coses sense importància. Petites coses que per a nosaltres sí que en tenen. Com una cullereta de cafè.

dissabte, 22 de juny del 2013

Petites manualitats: Pot de fades

Fa molts dies que volia publicar com fer un anomenat "pot de fades" o "Fairy Jar" en anglès (un pot de vidre que brilla en la foscor), i avui, finalment m'he decidit per escriure la entrada. Per fer-lo, em vaig inspirar en el blog Style i en alguns vídeos que vaig trobar al YouTube on s'ensenya a fer-los.


Material:

Per al pot:
-Un pot de vidre de la mida que vulguis
-Pintura fosforescent: groga, verda, blava o fins i tot rosa. Pregunta i assegura't que realment brilli a la foscor. (Jo vaig trobar-ne de diferents colors i marques a l'Abacus.)
-Un (o varis) pinzells de la mida que vulguis que siguin els punts brillants.
Per a la cinta decorativa:
-Perletes del color de la pintura
-Cordill o fil marró
-Fil de pescar o fil elàstic (que sigui transparent)


Procediment:

Agafa el pot de vidre i amb l'ajuda del pinzell fes petits puntets amb la pintura fosforescent a dins del pot (alguns ho fan per fora, però jo crec que queda millor si els fas a la part de dins del vidre). No cal que siguin tots de la mateixa mida, però procura que estiguin juntets per a un millor efecte.
I ja està, bàsicament es tracta d'això, d'anar fent puntets al pot fins omplir-lo. Comença de baix (incloent la base) i ves pujant pel pot. Si no veus bé la pintura (cosa normal ja que es gairebé transparent) posa alguna cosa fosca a sota.




Ara ja estaries, però jo vaig decidir decorar-lo amb una "cinta" (no sé ben bé com dir-li; cinta de perletes?) que
és molt senzilla de fer.
Agafa el fil transparent i lliga'l amb un fort nus a uns 4 cm de l'extrem del cordill marró. Pots assegurar bé el nus del fil transparent amb una mica de pega d'aquelles fortes, ja que amb el fil de pescar els nusos es desfan fàcilment.
Després posa una perleta al fil transparent i torna a fer un nus amb aquest al cordill marró. Vés posant perletes i fent els nusos fins arribar altre cop a uns 4 cm de l'altre extrem del cordill.

Quan ja tinguis la cinta decorativa acabada, lliga-la al voltant del "coll" del pot (suposo que ja m'enteneu) i deixa'l a prop d'un lloc amb llum, una finestra o làmpada, durant una estona, per carregar-lo. Tanca el llum i veuràs com el pot brilla, omplint de màgia l'habitació (ha sonat massa cursi, això?).



Què us sembla, us ha agradat? És ideal per a la teva habitació, o fins i tot per a un regal no tan típic. Deixeu la vostra opinió al comentaris, i si el feu no dubteu a enviar-me les fotos a districte14@gmail.com! :)

3 comentaris:

Tu també vols deixar una cullereta de cafè? Deixa-la aquí! :)